That small thing

Mijn eerste digitale camera was een Canon Ixus 60: klein, handig om mee te nemen en toen een sterk staaltje techniek. Het bezat een optische zoeker die zo goed als waardeloos was maar ik was er over het algemeen heel tevreden over. Toen ik het kocht had ik eigenlijk een ander model van Canon in gedachten – een Powershot nummer ik weet niet meer hoeveel- maar de verkoopster bij Mediamakt heeft me toen overtuigd om die Ixus te kopen. Een herlaadbare batterij was één van haar argumenten. Dat ik toen eigenlijk relatief goedkoop een ouder model gekocht had, wist ik toen niet (de Ixus 65 was toen net op de markt). Dat ding bleek echter heel begeerlijk te zijn. Dat bleek toen ik het mee gaf met ma toen ze op reis ging naar Frankrijk. Ze is zonder terug gekomen… wegens camera gestolen. De vervanger, de Ixus 75, heb ik later aangevuld met een Powershot SX10. Een camera met grotere zoom bleek noodzakelijk om foto’s als bovenstaande te maken. Toen was ik redelijk tevreden met deze foto, nu zo ik eerder beschaamd zijn om zo’n foto. De tijden veranderen.

3 thoughts on “That small thing

    1. Met mijn huidige camera zou dat dier er toch een heel stuk groter op gestaan hebben. Nu is het een klein beestje. Ook bezondig ik me hier aan de regels van de fotografie: het onderwerp staat te veel in het midden.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

