Stokstaartje

Een paar maanden geleden ondervond ik een probleem waar ik niet direct een oplossing voor vond: plaatsgebrek op mijn harde schijf. Omdat ik voor mijn foto’s hoofdzakelijk iPhoto gebruikte en door de vele foto’s dat programma nogal wat plaats begon in te nemen, begon mijn iMac trager te werken. Ik zocht naar oplossingen maar zag de eenvoudigste over het hoofd. De eerste oplossing die me heel wat plaats bespaarde op de interne harde schijf van mijn computer was om de volledige bibliotheek van iTunes op een externe harde schijf te plaatsen. Dat ding in kwestie is er eentje van twee Terrabyte dus daar kan wat muziek op. Bij iTunes kan je gemakkelijk in de voorkeuren de plaats van de bibliotheek wijzigen. Bij Iphoto gaat dat niet. Gelukkig heeft Apple ook nog een ander fotobewerkingsprogramma: Aperture. Ook daarmee kan je de bibliotheek zetten op een externe schijf. Dus gebruik ik tegenwoordig hoofdzakelijk nog dat programma. Nu is er van die 2 TB nog 1,69 TB beschikbaar. Ik zal nog wel een tijdje verder kunnen. 🙂

6 thoughts on “Stokstaartje

  1. Kunnen wij rustig meegenieten, Stef…
    Lie(f)s.
    @Mijn systeem -> heel veel deleten…
    Da’s zo’n beetje als thuis rommel (?) van eigenaar laten veranderen… !

    1. Nooit gedacht om een extra harde schijf aan te schaffen? Zelfs voor laptops worden tegenwoordig externe harde schijven verkocht die gemakkelijk werken met zowel Windows als Mac en heel rap zijn in gebruik.
      Het is niet dat ik elke foto hou hoor. De laatste maanden heb ik nochtans heel wat foto’s uitgewist. Blijkbaar niet genoeg. Het plaatsgebrek komt ook vanwege de muziek die er regelmatig bij komt. Geen leven zonder muziek.
      ‘Rommel’ van eigenaar doen veranderen kan ik ook (goed). Al hebben ze in de familie niet graag. Als ik niet genoeg plaats in huis heb, dan vliegt er al rap wat ‘rommel’ buiten.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

