El Canon

canon-powershot-g1-x-mk-ii_Digital-Camera_photos

Canon is een gekend merk maar al jaren niet meteen de meest inovative camera bouwer die er bestaat. De Japanse gigant maakt eigenlijk wel meer dan enkel camera’s maar is er wel bekent voor en verkoopt ook heel goed. Zo goed dat het al jaren zowat de grootste producent ter wereld is. Zo af en toe brengen ze bij Canon echter een camera uit dat mijn aandacht trekt. Dit model bijvoorbeeld: de spiksplinternieuwe Canon Powershot G1 X Mark II. Een grote naam voor een relatief klein toestel maar met relatief grote beeldsensor en als optie een elektronische zoeker. Dat lijkt me nu eens helemaal mijn ding. Prijzen zijn nog niet gekend want het ding is nog niet in de winkel te vinden. Een toestel met verrassende specificaties. Mocht men bij Canon nu ook eens een gelimiteerde editie verkopen met (oa) de elektronische zoeker bij geleverd, dan koop ik er direct eentje.

4 thoughts on “El Canon

    1. De prijs is vooral bepaald door de grootte van de sensor. Er geld nog altijd een wetmatigheid: hoe groter de sensor/chip, hoe duurder die is. Het is inderdaad een duur apparaat. Ik ben wel benieuwd welke reviews dit toestel zal krijgen.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

