This is not a Photochallenge

Over de reden waarom ik ooit een (digitale) camera kocht, heb ik het al gehad (hier en op andere blogs). De eerste en voornaamste reden was dat ik foto’s wou gebruiken om mijn blog en ik het gemakkelijk vond om eigen foto’s te gebruiken ipv te zoeken naar bruikbare foto’s op het internet die ik zonder problemen mocht gebruiken. Copyright, weet U wel. Zo nam ik steeds mijn camera mee want ik schreef al eens over dingen die ik onderweg opmerkte en maakte daar dan ook foto’s van omdat ik ondervond dat ik niet steeds de juiste woorden vond en een foto veel meer vertelde. Dat gebeurde vooral op weg naar en van het werk maar ook tijdens middagpauzes en wanneer ik boodschappen deed of fietstochtjes maakte. Zo ging ik in de beginperiode dat ik in Brussel werkte steeds te voet van en naar het station. Geen metro noch tram voor mij. Ook begon ik meer en meer te voet te gaan van het station in Brugge naar huis en nam ik onderweg regelmatig foto’s. Daarvan zijn enkele foto’s op een andere blog terecht gekomen: Bruggeblog. Die staat nog op het internet maar de schrijver heeft er intussen al lang de brui aan gegeven. De gezondheid van zijn vrouw (en ik vrees ook de zijne) zullen het niet meer toelaten om nog te bloggen. 😦 Aan de fotoquiz die hij jaren op zijn blog plaatste, heb ik uren plezier beleeft. Een simpel gegeven maar het was wel een uitdaging om telkens uit te zoeken waar hij nu weer die foto genomen had. Soms wist ik het (als eerst) maar meestal was ik op mijn waarde geklopt. Lang had ik het idee om zelf zo’n fotoquiz op mijn blog te plaatsen maar vond het idee eigenlijk maar plagiaat. Voor die ene keer, maar dan eerder als eerbetoon, toch eenmalig een quizvraag. Waar is onderstaande foto genomen? Eerste prijs is een eervolle vermelding in de galerij der Bruggekenners die deze blog rijk is.

16 thoughts on “This is not a Photochallenge

  1. Dit plaatje zegt me iets (ik heb nogal oog voor detail als ik ergens wandel), maar ik denk dat het wel op meerdere plaatsen te vinden is in Brugge. Niet?
    Die ‘Gallerei’ is me onbekend :). Is dit een zijsprong van de Spiegelrei?

    1. Er zijn er verschillende maar zijn niet allemaal gelijk. Ik denk zelfs dat er geen twee dezelfde meer zijn. Zie de link die Lies in haar commentaar zette.
      De Gallerei is eerder een zijsprong van het Speelmansreitje. 😉

  2. Zou het ergens kunnen zijn tussen die straathoek waar het Mariabeeld aan de muur hangt, met daaronder een witte metalen bloembak met in blauwe letters het opschrift Ave Maria en de Vette Vispoort?

    1. Dat het (toch maar weer) een Nederlander is die dit weet. Klasse, Cor. Je kent Brugge beter dan veel Bruggelingen. Dit is inderdaad te vinden in het steegje dat bekend staat als de Vette Vispoort.
      Vette Vispoort

              1. Maar het is wel degelijk mijn verdienste. Via google vond ik een ander blog over Brugge waar iok die foto stond. Uit de volgorde van de foto’s kon ik opmaken waar het ongeveer moest zijn. De exacte locatie was een gok, maar wel een beredeneerde gok. Dat wou ik nog even zeggen. 😉

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

