Koetsen

Koetsen zijn al heel lang een dagelijks zicht in de centrum van mijn geboortestad, Brugge. Nu weet ik niet waar men in andere steden ook koetsen gebruikt om toeristen rond te leiden. Ik heb ze echter nog niet veel gezien buiten Brugge. Sinds enkele maanden kan men echter ook Brussel op die manier bezoeken. De start is vlakbij de Grote Markt. Geen idee in hoeverre dat initiatief succesvol is. Brussel is vooral een stad waar koning auto volop regeert en dus kan ik me wel voorstellen dat zo’n ritje nogal kort en weinig comfortabel is. Ook omdat de kasseien in veel Brusselse straten nog erger zijn dan elders. Tenzij men de asfaltwegen neemt … bomvol auto’s.

7 thoughts on “Koetsen

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

