Qué?

Zo heel af en toe zwier ik eens een foto op (bijvoorbeeld) Flickr waarvan ik denk dat die echt wel goed geslaagd is. Dan komt daar meestal bitter weinig respons op. Jaren zit ik nu op Flickr en nog nooit had één van mijn foto’s echt massaal aandacht getrokken. Tot die ene foto die ik op een vroege ochtend maakte in Damme. Een nogal mistige foto maar goed genoeg om een plotse stijging te hebben in aantal bezoekers, commentaren en ‘likes’. Toen begreep ik het wel. Het was een leuke foto. Bovenstaande is nu de tweede foto die op de explore pagina van Flickr geraakt is en dus stijgen de aantallen bezoekers, commentaren en ‘likes’ alsof het een bergetappe uit de ronde van Frankrijk betrof. Eerlijk: ik vat het niet goed. Ik heb naar mijn bescheiden mening mooiere foto’s gemaakt dan bovenstaande. Ook gemaakt op een vroege ochtend maar rap en zonder enige regel van de fotografie te hebben gerespecteerd. De regel van de derden wordt hier flagrant aan de laars gelapt. Toch valt die bij velen in de smaak. Smaken verschillen.

7 thoughts on “Qué?

  1. Ik vind het zeker ook een leuke foto maar ik snap volledig wat je bedoelt. Dit weekend de vraag gehad van een aantal studenten of ze een van mijn foto’s mogen gebruiken om een affiche mee te ontwerpen en ik vind de foto totaal niet geslaagd…. Maar ze mogen hem wel gebruiken 🙂

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

