Brug der zuchten

IMG_6346.JPG

Deze week ontdekte ik toevallig dat de betaalde fietsstalling in het station van Brugge nog steeds bestaat. Enkele jaren geleden was nochtans het plan om die te sluiten. De NMBS ging dat stuk van het station renoveren en een andere bestemming geven. Dat is er tot nu toe nog altijd niet van gekomen. Dus zal ik proberen om een nieuwe badge te verkrijgen om daar opnieuw mijn fiets te kunnen stallen. Met de fiets naar en van het station is nu eenmaal veel aangenamer (voor mij). Niet moeten wachten op die ellendige bus, minder stress, al eens een leukere route kunnen nemen of een boodschap kunnen doen zijn dingen die je niet kan met de bus. Ook eens stoppen om een foto te nemen, is enkel mogelijk met de fiets. Alhoewel: te voet ook natuurlijk maar dat gaat dan weer beduidend trager. Niet dat een mens nooit obstakels kan hebben als je met de fiets bent. Deze brug bijvoorbeeld was vroeger meer dan eens onderbroken. Zo veel dat men die ‘de brug der zuchten’ noemt. Tegenwoordig valt het gelukkig mee. De naam is echter gebleven.

Btw.: vandaag ben ik naar Planckendael. U bent verwittigd. 😉

2 thoughts on “Brug der zuchten

    1. Ik heb die naam nochtans al veel gehoord. Vooral toen die brug pas in gebruik was, was die regelmatig defect. Het was niet echt een technisch wonder. Er zijn gelukkig veel verbeteringen aan gebracht en het aantal defecten is de laatste jaren wel ferm afgenomen maar die naam is her en der toch gebleven.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

