Kirks Dikdik

L1140218 - 2014-05-12 at 10-50-14

Ik herhaal mezelf al eens. Dat weet ik van mezelf. Gelukkig maar. Dus weet ik dat ik al eens vertelde dat ik bij elk bezoek aan de zoo van Antwerpen toch wel weer iets nieuws zie. Zo kan je meerdere keren een bepaalde diersoort nooit zien en plots zijn ze daar. Niet dat ze nieuw zijn maar er zijn dagen dat die beesten gewoon geen zin hebben om buiten te komen. Of ze verhuizen tijdelijk of ze zijn er een tijdje niet meer wegens ziekte of werkzaamheden. Werkzaamheden zijn er nog steeds in de zoo. In overvloed. Maar dit geheel terzijde. Bij mijn vele bezoeken aan Planckendael zocht ik tevergeefs naar een antilope soort met als ronkende naam Kirks Dikdik. Ik vond ze nooit. Nochtans zouden ze er moeten zijn samen bij de bongo’s. Vandaag was ik in de zoo van Antwerpen en wat merk ik op (tussen de vele regenbuien)? Inderdaad. Kirks Dikdik. Het moet gezegd: het is niet bepaald een imposant dier. Naast de Okapi met wie het moet samenleven lijkt het eerder een dwerg. Maar ik was toch blij het een keer gezien te hebben (en gefotografeerd uiteraard).

5 thoughts on “Kirks Dikdik

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

