500px

Photograph Silhouettes of Br by stefflater on 500px

Silhouettes of Br by stefflater on 500px

Sinds ik op het internet surf, heb ik me bezig gehouden met twee dingen: bloggen en fotografie. De eerste jaren hield ik me eigenlijk meer bezig met nieuwsgroepen maar tegenwoordig weet bijna niemand meer wat dat zijn. Toen mijn broer een blog begon, ben ik hem gevolgd. Eerst een blog op wat toen nog Skynet was maar later heb ik verschillende sites getest voor ik uiteindelijk bij WordPress terecht kwam. Met het bloggen kwam ook het fotograferen. Ik plaatste namelijk altijd heel graag wat beeldmateriaal bij mijn teksten. Het gebruik van die beelden bleek al vlug aan regels gebonden dus vond ik het veiliger om zelf die beelden te maken. Sinds mijn eerste camera zwierde ik een deel van mijn foto’s op Flickr. Dat was lang zowat de enige site waar ik mijn foto’s stockeerde. Later kwam Panoramio bij, een heel korte tijd Picasa wat opgeslokt werd door Google+. Hier en daar zijn er concurrenten van Flickr maar weinigen kunnen echt tippen aan het gemak waarmee je op Flickr contacten legt en foto’s van anderen kan bewonderen. Een paar jaar geleden ontdekte ik DeviantART. Gemakkelijk en handig maar eigenlijk niet alleen voor fotografen. Ik heb er wel foto’s staan maar veel minder dan op Flickr. Er komt ook heel zelden reactie op de foto’s die ik er plaats. Na nog wat sites getest te hebben, kwam ik zowat een jaar geleden uit bij 500px. Wat op het eerste zicht leek als een site voor heel professionele fotografen blijkt eigenlijk een toegankelijke site te zijn. Ondanks of misschien net omdat er minder mensen die site gebruiken, werkt het vlot en krijg ik bij elke foto die ik er plaats wel een reactie. Wie niet betaald kan er maximum slechts 24 foto’s per maand plaatsen. Daarom ook dat ik er veel minder foto’s heb staan dan op Flickr en dus ben ik er ook veel selectiever. Dan krijgt een mens al rapper eens een reactie natuurlijk. 😉

5 thoughts on “500px

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

