Peperstraat

L1170239 - 2014-07-05 at 15-06-28

Er zijn weinig steden waar ik echt graag vertoef. Hoogbouw en moderne gebouwen geven me zelden een goed gevoel. Constructies in glas en beton vind ik afschuwelijk. Daarom doe ik meestal ritjes met de fiets in landelijke omgevingen. Er zijn weinig plaatsen in Brussel die ik als aangenaam ervaar, Antwerpen is me te druk en ook in veel andere steden ben ik al rap op mijn ongemak. Anders is het in mijn geboortestad. Ook al is er ook nieuwbouw en heeft de trend naar veel beton en glas her en der toegeslagen, toch zijn de meeste gebouwen er nog altijd eerder aan de bescheiden kant. Zelfs zou ik veel liever in een klein huisje wonen dan in een grote villa maar ik ben daarin eerder uitzondering. Lang overwoog ik om te verhuizen en dichter bij het werk te wonen. Uiteindelijk lokt geen enkele andere stad me aan om er te gaan wonen. Tja, een oude boom verplant men niet.

11 thoughts on “Peperstraat

  1. Je bent in vorm met je Brugge-foto’s! Weer eens een knap beeld.
    Zelf heb ik al heel mijn leven de microbe van onze prachtige stad te pakken – nog steeds leer ik constant nieuwe plekjes kennen, gewoon door meer op details te letten.

    1. Persoonlijk zou ik best kunnen leven in een huisje van 60 m². Het hangt er natuurlijk van af hoe veel ‘luxe’ je wil en hoe je leeft. Nu woon ik bij mijn ma in een huis met drie slaapkamer, aparte garage en een tuin om U tegen te zeggen. Het idee dat ik dit misschien ooit allemaal zelf zal moeten onderhouden, houd me wakker. Het mag best wat minder.

      1. Nu is ’t hier ook redelijk groot, Stef. De garage bv. is 50 m2, dus kan ik me voorstellen hoe groot mijn huisje zal zijn. Straks bewijs ik mezelf dus ‘minder is meer’. Maximum 1/4 van de inboedel kan mee verhuizen. Spannend ! Nog 266 dagen…
        Lie(f)s.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

