The Man with a Plan

IMG_1595 - 2014-05-30 at 08-07-34

Het heeft jaren plannen gekost voor ik effectief mijn fiets mee nam op de trein en in Brussel fietste. Dat had meerdere redenen: het gebouw waar we jarenlang werkten had eigenlijk geen fietsenstalling, de treinen zijn eigenlijk maar de laatste jaren echt geschikt om een fiets mee te nemen en heel warme zomers ontnemen me al rap de adem (astma). Nu broed ik op een ander plan: de fiets mee nemen naar de zoo. Niet naar Antwerpen want daarvoor bevind de zoo zich te dicht bij het station en lijkt Antwerpen me niet echt een fietsstad te zijn. Iets te veel zoals Brussel. Nee, ik zou met de fiets naar en van Planckendael rijden. De trein naar Planckendael is niet echt ideaal. Daarom ook dat er daar vermoedelijk zoveel parkeerplaatsen zijn. Twee keer overstappen is ee must, zelfs als ik via Brussel reis. Dus dacht ik om af te stappen in Mechelen en vandaar te fietsen naar Planckendael. Niet echt een goed plan want het station van Mechelen is een bouwwerf en heeft zo goed als geen roltrappen en helemaal geen liften die de perrons bereikbaar maken. Van Brussel naar Muizen fietsen lijkt me wat te ver. Volgens Google Maps is de kortste afstand per fiets een grote 28 km. Dan maar van Leuven naar Muizen? Een grote 21 km lijkt me net iets gemakkelijker en het terrein is ook iets minder heuvelachtig. Blijft natuurlijk de vraag: waarom? Behalve dat ik graag met de fiets rij neem ik nu eenmaal ook onderweg graag foto’s en met de fiets is dat handiger dan op de trein. Bovenstaande foto is één van de weinige foto’s genomen onderweg en vanuit een dubbeldektrein die ik op internet durf plaatsen. Meestal is de weerspiegeling op het raam danig hinderlijk dat ik heel weinig bruikbare foto’s krijg. Ofwel staan mijn handen/vingers er heel duidelijk op, of het logo van mijn camera, de binnenverlichting van de trein of erger: mijn lelijk smoel. Dat is nooit mijn bedoeling.

3 thoughts on “The Man with a Plan

  1. Het afgelopen schooljaar treinde ik met de Schiphol-lijn. En steeds meer verschillende vouwfietsen kwamen voorbij.
    Liever fiets ik gewoon tussen thuis en het werk.
    Foto’s maak ik nooit, alle fouten en vergissingen blijf ik maken.
    Maar vooral het plezier ontbreekt mij erbij.

    Vriendelijke groet,

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

