Blauwe regen

CollageImage blauwe regen

Brugge die scone is op veel plaatsen ook Brugge die groene. Er zijn natuurlijk nog groenere steden maar her en der kan je verrassend veel planten en bloemen vinden. Blauwe regen groeit op meerder plaatsen langs muren en gevels. Zoals hier, in de Peerdenstraat. Zelfs nu nog zijn er bloemen aan (al zijn niet alle bloemen op de foto blauweregen). De stammen verraden meer dan één plant maar allebei zijn ze van gezegende leeftijd. Volgens deze site kan zo’n plant meer dan honderd jaar oud worden. Hoewel de plant weinig verzorging nodig heeft zal deze wel regelmatig gesnoeid worden. Een kwestie om de buren niet kwaad te maken.

8 thoughts on “Blauwe regen

    1. Goeie vraag. Ik denk het niet. Het is geen plant die zomer en winter groen blijft. In het voorjaar en tijdens de zomer zal die plant eerder de muren afschermen van regen dan het vocht vast houden. Het is ook geen plant die de muur zal beschadigen door aanhechtingswortels zoals klimop dat heeft. Ik heb nog nergens gelezen dat die plant nadelig zou zijn voor de muren waar langs het groeit. (Als zal iemand als Menck dat wel beter weten dan ik.)

  1. Ik heb ook al een blauwe regen staan die groeit tot aan de 1 ste verdieping maar wat ik hier heb meegemaakt tart alle verbeelding.De plant heeft dit jaar voor de 3de keer gebloeid en toen……Ik woon naast een schilderswinkel,de plant is met stalen kabels vast gemaakt aan de gevel.Vorige week is een camionette die van de verfwinkel kwam niet de baan opgetreden maar op het voetpad en fietspad voor mijn deur en heeft met zijn grote opbouwrek alles van de muur gesleurd,kabels en al en is toen ik buiten ging en alles voor de deur vond gewoon doorgereden.Hij was te ver om de nummerplaat te kunnen noteren en ze rijden hier meer met vrachtwagen net voor mijn deur dan op de steenweg.Ik heb hem nu op een1 m moeten afsnijden en hoop dat hij het overleefd .Ik woon hier levensgevaarlijk

    1. Dat tart inderdaad echt alle verbeelding. Niet alleen onbeschoft om zo maar door te rijden maar ook nog eens heel asociaal om zo te rijden en zoveel schade aan te richten. Heeft er niemand dit zien gebeuren?

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

