De zwarte

L1180659 - 2014-08-24 at 09-43-09

Zondagochtend, het weer is mooi en ik heb geen verplichtingen dus neem ik de fiets en mijn camera en doe een ritje door het centrum van mijn geboortestad want daar is altijd wel iets te zien. Het leven komt langzaam op gang want ik ben niet echt vroeg. En dan merk ik de verzameling zwanen op. Dat is een typisch beeld zo eind augustus, begin september. Zwanen met jongen die dan al bijna volwassen zijn en binnenkort de weide wereld ingestuurd worden maar wel nog eerst een soort reünie hebben. Wat merk ik echter in die groep van 31 zwanen?

L1180688 - 2014-08-24 at 09-54-16

Een zwarte zwaan. Nu ben ik zelf natuurlijk geen eeuwen oud maar naar mijn weten is dit in het centrum van Brugge zeldzaam. Waar die vandaan komt, is me een raadsel. Vroeger zat er een koppel zwarte zwanen rond het kasteel van Tillegem. De één stierf van ouderdom, de ander verhuisde toen de restauratiewerken begonnen. Ik vind het wel een leuk zicht ware het niet dat zwarte zwanen excoten zijn die eigenlijk van nature in … Australië en Nieuw-Zeeland voor komen.

2 thoughts on “De zwarte

    1. Het is schijnbaar ook een hype bij de toeristen. Degenen die hem weg willen, volgen eigenlijk strikt de wet. Bij degenen die hem willen houden, zitten er bij die dat vooral willen om politiek te kunnen scoren.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

