Mijlpaaltje

IMG_2015 - 2014-09-02 at 18-40-53

Wie één van mijn vorige blogs volgde, weet dat ik af en toe al eens kon zagen/lullen/ventileren over iets dat ik al jaren naar mijn gevoel te weinig doe: fietsen. Ooit had ik een plan waar ik vele jaren aan vast hield namelijk om elke week minstens 100 kilometer te fietsen. Dat ik naar het werk ging met de fiets, was natuurlijk mee genomen en maakte het ook relatief gemakkelijk. De kortste afstand naar het werk was toen een schamele 6 km dus had ik na 5 werkdagen eigenlijk maar 60 kilometer en moest er tijdens het weekend toch al eens deftig meer gefietst worden. Soms lukte het me aardig, soms viel het een beetje tegen maar zelden had ik een keer een week geen 100 km. Eigenlijk lukte het me enkel bij ziekte niet. Per jaar deed ik minstens 7000 km en dat was toch meer dan elke week gewoon 100 km fietsen (52 weken x100=52000). Toen moest ik naar Brussel gaan werken en dat was het begin van een lichamelijke aftakeling, gewichtstoename en veel minder fietsen. Mijn grootste fout was dat ik bij mijn treinabonnement ook een busabonnement nam en dat was net iets te gemakkelijk. Ook al moet ik ’s avonds bijna altijd lang wachten op een bus, ’s morgens is het des te gemakkelijker. Die bus rijd nu eenmaal door mijn straat: fluitje van een cent. Ik heb een paar jaren nauwelijks mijn fiets aangeraakt. Ook omdat ik eindelijk mijn rijbewijs had en men toch al eens met een auto moet rijden om geen gevaar op de weg te zijn wanneer je dan eens achter het stuur kruipt. Ik heb dat opgegeven. Autorijden die ik niet graag en dat zal nooit veranderen. En ik wil gewoon meer fietsen want na ongeveer 5 jaar staat de kilometerteller nu nog maar op 8000 km. Dat is toch weinig. Dus, ga ik weer meer fietsen en dat lukte deze zomer toch redelijk goed. Het is uiteindelijk gezonder, goedkoper, verstandiger, … maar vooral leuker. Veel aangenamer dan autorijden. Mocht ik het me kunnen permitteren, dan nam ik mijn fiets elke dag mee naar Brussel. Terug naar Brugge om te werken? De fietser in mij zegt nee want dan wordt mijn dagelijkse rit ééntje van slechts 3 km enkel en dat is toch heel kort voor iemand die broodnodig elke dag wat moet bewegen. Of ik zou elke dag te voet naar het werk moeten gaan. Commentaar gegarandeerd. Dan liever naar Brussel. Ik heb nu eenmaal een lijf dat elke dag moet bewegen om (een beetje) gezond te blijven. Dat mag toch: een beetje gezond blijven?

3 thoughts on “Mijlpaaltje

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

