Op stap in ’t Stad

CollageImage Antwerpen

Voor veel mensen is er eigenlijk maar één stad in Vlaanderen: Antwerpen. De rest zijn dorpjes. Dat telt eigenlijk alleen voor Antwerpenaars, maar dit geheel terzijde. Grote steden zijn niet echt iets voor mij maar ik kom er geregeld. Ik werk uiteindelijk in de hoofdstad. Antwerpen bevalt me toch beter dan Brussel ook al is de bevolking er al lang (bijna) even gemengd en hoor je er zeker niet alleen maar het Antwerps dialect. Toch heb ik er iets heel vreemds: mijn gps heeft de grootste moeite om de weg te vinden in Antwerpen. Bizar. Tot nu toe is dat de enige plek waar dat ding er constant naast zit. Soms is hij volledig de weg kwijt, soms zit hij er een tiental meters naast om dat plots wel de juiste lokatie te vinden. Ik heb een redelijke wandeling gemaakt in Antwerpen en tot mijn verbazing heeft mijn gsp op een gegeven moment een snelheid van 88 km/uur genoteerd. Al wandelend: ik ben precies Superman geworden.

CollageImage Antwerpen stripmuur

2 thoughts on “Op stap in ’t Stad

    1. De onderste is één van de tien stripmuren die Antwerpen rijk is: figuren in de gekende atoomstijl van Jan Van der Veken (zoals al verschenen in De Morgen, De Standaard, Menzo en op affiches en boekcovers). Minder gekend dus ook niet herkenbaar – zelfs voor stripliefhebbers.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

