Such drama queen

P9260047 - 2014-09-26 at 16-39-56

Ik heb nu al een paar weken mijn Olympus ZX-10 en kan nu enkele conclusies nemen. Het is geen camera zoals ik eerder had: daarvoor legt men bij Olympus te veel de nadruk op eigen kenmerken en visie. Dat is op zich niet slecht want hoe kan je anders concurreren tegen grootheden als Canon, Nikon of Sony? Olympus maakt goeie camera’s en mijn ZX-10 is daar een goed voorbeeld van. Eenmaal gewoon aan de menu’s en de instellingen en de soms wat vreemde kronkels die ik daarbij moet maken, lukt het me om leuke foto’s te nemen. Dat het programma van Olympus niet echt goed werkt op mijn iMac had ik verwacht. Dat het RAW formaat onbruikbaar blijkt, is niet echt leuk. Het is wel het enige dat me tegenvalt. Wel heb ik een rappere sd-kaart moeten kopen: wat ik er in gestopt had was domweg te traag voor de camera. Er zitten enkele functies op die ik heel zelden zal gebruiken maar er zitten ook een paar op die ik wel graag heb. In het menu staat het beschreven als ‘Dramatische toon’ en dat is niet echt overdreven. Het resultaat is nogal overdreven tonen en een effect dat niet voor iedereen even geslaagd zal zijn. Ik vind het persoonlijk wel eens leuk al is het niet echt fotograferen maar eerder photoshoppen met je camera in de hand. Ik kan me er wel mee amuseren.

4 thoughts on “Such drama queen

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

