Fietsers

PA110013 - 2014-10-11 at 15-46-34

Brugge wordt nogal eens voorgesteld als ideale fietsstad. Er zijn momenten waar je er redelijk wat fietsers kan opmerken. Toch vind ik niet dat Brugge nog echt een fietsstad is. Ik vergelijk namelijk met mijn jeugdjaren en toen reden veel meer mensen met de fiets dan nu. Misschien haalt mijn geheugen streken met me uit, maar in dit geval betwijfel ik het toch. De basisschool waar ik toen naar toe ging, had een omvangrijke fietsstalling. Daar is nu een parkje. Het aantal jongeren dat naar school fiets, is veel minder dan toen (eind jaren ’70, begin jaren ’80). De lange rijen fietsers die ik als kind mee maakte, zijn nu niet meer. Toen reed jong en oud dagelijks met de fiets, nu zijn er eerder uitzonderingen en wordt de fiets door velen bezien als een recreatie. Er zijn heel weinig gezinnen die geen auto hebben. Het aantal met een tweede wagen blijft zelfs nog toenemen. Ik vrees dat die tijden enkel nog zullen terug komen op het moment er helemaal geen benzine meer is.

3 thoughts on “Fietsers

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

