Chinese muntjak

L1220584 - 2014-11-13 at 14-50-13

Soms vraag ik me af wat een bezoeker die slechts een keer een zoo bezoekt, eigenlijk ziet van al die dieren die daar eigenlijk verblijven. Neem nu bovenstaand dier: de Chinese muntjak leeft tegenwoordig zowel in de Antwerpse Zoo als in Planckendael (en Pairi Daiza). In Antwerpen delen ze sinds enkele maanden het verblijf van de tapirs maar ik heb die daar nog nooit gezien. In Planckendael leven ze bij de Indische ne ushoorns en daar heb ik ze wel al een paar keer opgemerkt. In vergelijking met de neushoorns zijn dit echte dwergen. Ze staan ook meestal ver weg van het publiek … tot vorige week. Toen kwamen ze een keer heel dicht bij. Een abonnement heeft dan toch zo zijn voordelen. Je ziet gewoon (veel) meer. Toch heb ik eigenlijk nog niet alle dieren gezien. Vreemd maar waar. Dus vraag ik me opnieuw af hoe veel of eerder hoe weinig de occasionele bezoeker eigenlijk gezien heeft bij dat ene bezoekje aan een zoo. Ze moeten al veel geluk hebben wanneer ze het merendeel van de dieren gezien hebben.

2 thoughts on “Chinese muntjak

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

