Mobiele kapster

Olympus ZX-10

Het gebeurt al eens dat ik ’s ochtends merk dat ik vergeten was om mijn iPod op te laden. Gelukkig zijn er treinen met stopcontacten maar die zijn niet altijd vrij – vooral ’s ochtends is dat het geval want nogal veel pendelaars gebruiken tegenwoordig een laptop en pluggen die onderweg al eens in. Dus is dat nogal eens een zaak om alert zijn om een stopcontact te kunnen gebruiken. Er zijn er niet bepaald veel en ze bevinden zich al eens op onhandige plaatsen voor reizigers. Meestal worden die stopcontacten ook gebruikt. Vooral die dicht bij een zitplaats te vinden zijn: gebruikers van laptops, gsm of draagbare dvdspelers maken er gretig gebruik van maar er bevinden zich ook stopcontacten bij de uitgangen en die worden veel minder gebruikt. Bij één van die wou ik gisteren mijn iPod opladen. Tot Gent Sint-Pieters was dat niet mogelijk. Een jonge man moest nog vlug iets doen op zijn laptop voor hij naar school ging. Dus stond ik klaar om vanaf Gent Sint-Pieters op vinkeslag maar ik was niet rap genoeg want al vlug was het stopcontact opnieuw in gebruik … door een soort jonge kapster die duidelijk vond dat haar (nochtans heel mooi krullend) haar niet was zoals zij dat wilt. Dus heeft ze meer dan 40 minuten bezig geweest met haar haar. Als ze dat al op jonge leeftijd doen, wat zal dat later geven?

3 thoughts on “Mobiele kapster

    1. Ik heb al verhalen gehoord wat sommige koppels doen op het toilet van een trein… Dan valt dit eigenlijk nog mee. Zelf al eens meegemaakt dat twee medereizigers joint rookten in het toilet (en later gewoon in de gang). Niet bepaald aangenaam want dat soort dingen gaat niet goed samen met mijn astma.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

