Ergens in Brugge

Untitled

8 thoughts on “Ergens in Brugge

    1. Het zijn eigenlijk drie huisjes en het is recent nog onder handen genomen. Het is wel duidelijk een blikvanger. Eigenlijk authentiek oud: dat is oa te zien aan de nissen voor de heiligenbeelden al zou ik wel geneigd om daar een ander beeld te zetten mocht ik daar wonen. 😉

  1. Mooie foto! Ik zou daar ook een ander beeldje neerzetten. Jaren geleden woonde ik in een keurige groene Vinexwijk. Wij hadden een redelijk grote voortuin, ommuurd met witte stenen. De meeste mensen hadden een beeldje van een kabouter op de hoeken, of een leeuwenkop, of een hond, er waren er ook met een dennenappel of een gipsen duif. Lekker mutsig en heel neutraal allemaal. Mijn ex ex en ik kwamen, ergens aan zee, twee betonnen kereltjes tegen met een openstaand jasje, als ware hij een potloodventer. Wat denk je? De omliggende scholen namen onze beeldjes op in allerlei speurtochten voor de kinderen. Groot succes en zeker weer eens wat anders als een heiligenbeeld. 😉

    1. In Brugge zelf merk ik toch ook veel beeldjes en versieringen die niet meer van religieuse aard zijn. Zelf zou ik eerder een stripfiguur in zo’n nis plaatsen. Het liefst één van die grappige: Guust Flater bijvoorbeeld.
      Dat lijkt me wel een leuke zoektocht: niet enkel voor kinderen. 😉

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

