Eenmansprotest

Olympus ZX-10

Deze heer is kwaad. Daarom is hij bezig met een protestactie in zijn lievelingsstad Brugge. Aanleiding zijn berichten als zouden toeristen geweerd worden vanaf 2015 en enkel nog de lezers van van één wel bepaalde WordPress blog ‘Brugge binnen mogen terwijl de rest het maar moet doen met de filmpjes die ze vinden op Joetjoep.’ Dat vind hij niet kunnen. ‘Zuivere broodroof, mijnheer.’ Zo begon hij zijn betoog. ‘Al vele jaren lang kan ik rond de kerstperiode de bewoners van deze prachtige stad gelukkig maken met allerlei geschenken die ik op 25 december breng en plots zou dat niet meer mogen. U kijkt verbaast mijnheer? Kijk, ik woon in het hoge noorden en bezit zowel de Noorse, Finse als Zweedse nationaliteit. Geen enkele van die landen behoren tot de Europese gemeenschap. Ik woon niet in het ‘Schengengebied‘ waar vrij verkeer mogelijk is. Men beschouwd mij hier meer en meer als vreemdeling terwijl ik hier toch elk jaar terug kom en dat al heeeeel lang. Mijnheer, je kan niet geloven welke administratieve rompslomp ik tegenwoordig moet indienen enkel om één dag in het jaar Europa te kunnen doorkruisen op mijn slee en geschenken uit te delen. Ik mag ook niet te vroeg komen want dan zou ik teveel concurreren met Sinterklaas. Ja, halo! Alsof ik wil concurreren met die Spaanse Bischop? Dan moeten mijn geschenken ook nog eens conform zijn aan de vele wetten: milieuwetten, veiligheidswetten, invoerrechten, consumentenrechten, … Het is me wat tegenwoordig. Ziet U die fiets daar staan, mijnheer? Daarmee bezorg ik tegenwoordig pakjes in deze stad. Geen rendieren toegelaten want te veel stront die moet opgekuist worden en te veel concurrentie voor de koetsiers. Ik een concurrent voor de koetsiers? Laat me niet lachen. En dan moet ik horen dat ik vanaf 2015 niet meer welkom ben in Brugge? Nee, mijnheer. Ik protesteer. Ik ben dan maar klein maar verdomd dapper.’

5 thoughts on “Eenmansprotest

  1. 🙂 lol. Deze heer blijft uiteraard heel welkom in Brugge. Met zijn grootte van amper een plant in een pot neemt hij ook niet veel plaats in. Als je hem nog eens ziet, wil hem mijn excuses overmaken dat ik hem over het hoofd heb gezien.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

