HDR?

Olympus ZX-10

Het zal U wellicht niet ontgaan zijn dat ik al een tijdje foto’s neem met een Olympus camera. Een compact toestel dat luistert naar de naam ZX10. Na maanden twijfelen heb ik die gekocht ter vervangen van mijn vorige, verdwenen toestel – een Canon Powershot S95. Net als de Canon heb ik mijn Olympus goedkoop aangeschaft wegens sterk gereduceerde prijs omdat producenten van digitale camera’s blijkbaar constant hun gamma moeten vernieuwen. Er mogen dan nieuwere modellen met nieuwere technieken op de markt zijn, ik ben heel tevreden over mijn Olympus. Manueel instelbaar, ingebouwde grijsfilter en veel snufjes die ik wel graag gebruik. Een enkel snufje die ik op de Canon had ontbreekt maar mis ik niet echt. Er zitten andere dingen op de Olympus die ik niet op de Canon had en die ik minstens even graag gebruik. Er is één ding waar de Olympus faalt: het maken van HDR foto’s. Waar de Canon verraste stelt de Olympus teleur. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er in tegenstelling tot de Canon, slechts 1 foto genomen wordt in plaats van drie. Hoe je dan tot een deftige HDR foto wil komen, is me een raadsel. Het resultaat is er naar: teleurstellend. Het is een optie die ik niet meer zal gebruiken.

2 thoughts on “HDR?

    1. Die opties zitten er altijd op: er bestaan eigenlijk geen camera’s meer zonder dat soort opties. Geen idee hoe veel je daar voor extra moet betalen. Uiteindelijk kosten digitale camera’s minder dan hun analoge voorgangers.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

