Ter Pannemolen

Ter Pannemolen

Om te vermijden dat ik weer eens iets op mijn blog moet plaatsen en wat moet foefelen met de datum zodat er elke dag wel iets op mijn blog staat, zet ik dit. Een relatief oude foto van een oud ding. Ik ben nogal nostalgisch als het gaat over huizen. Modern kan me heel zelden bekoren: te veel beton, glas en geen greintje versiering. Nee, geef mij maar gebouwen uit oudere tijden. Windmolen zijn daarbij een geval apart: ze hebben een aanlokkingskracht op me die niet echt uit te leggen is. Dan vind ik het jammer wanneer ik eentje zie die aan het verkommeren is. Deze bijvoorbeeld. Ooit waren er plannen om deze molen te restaureren maar enkel een plat dak is geplaatst om te voorkomen dat weer en wind het verkrottingsproces te vlug tot een puinhoop zou leiden. Zal deze molen ooit nog gerestaureerd worden? Wie weet maar ik ben nogal pessimistisch. Het is nog altijd crisis en de overheid zal daar zeker geen geld voor hebben.  Ze hebben tegenwoordig geen geld meer voor het meest noodzakelijke. /p>

2 thoughts on “Ter Pannemolen

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

