Photo challenge 1/12

Guust Flater

Vorig jaar liet ik de photo challenge (of foto uitdaging) van Nachtbraker aan me voorbij gaan maar dit jaar zal ik ook een keer mee doen. Onder het motto ‘een beeld van een beeld‘ plaats ik deze foto. De bedoeling is dat er ook wat uitleg bij komt. Ik zal proberen.

Deze kerel staat al een tijdje in Brussel al was hij ook een poosje afwezig. Sinds de opening van het stripmuseum staat hij paraat maar hij is helaas ook al veel het mikpunt van vandalisme en graffiti. Jammer: het kan in Brussel blijkbaar niet anders. Ooit stond zelfs reclame voor Telenet op zijn neus geplakt wat mijn sympathie voor die firma danig temperde. Na een ‘restauratie’ staat hij er terug maar ik vind die restauratie niet echt geslaagd. Helaas is er na enkele maanden ook opnieuw heel wat tags, krabbels en graffiti bij gekomen. Misschien had men dit beeld gewoon in het stripmuseum gezet naast de vele andere beelden die daar staan? Het zou er toch een stuk veiliger staan.

13 thoughts on “Photo challenge 1/12

  1. Ik vrees dat je Telenet om de verkeerde redenen niet graag hebt dan hoor. Het beeld had inderdaad een tijd een sticker op Guusts neus, maar dat was een symbool van Bon Jovi en niet van Telenet. Het was wel een gezichtje, maar niet het typische lachende Telenet-gezicht. Niet dat je daarom wél van Telenet moet houden, maar ik wil dat toch even rechtzetten.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

