Humbug

P2030005 - 2015-02-03 at 08-22-28

Humbug:  1) Bedrog 2) Boerenbedrog 3) Bluf 4) Flauwekul 5) Gebeuzel 6) Geleuter 7) Gezwets 8) Grootspraak 9) Kitsch 10) Kletskoek 11) Kol 12) Kul 13) Larie 14) Nonsens 15) Onzin 16) Opschepperij 17) Rimram 18) Schijnvertoon 19) Schijnkunst 20) Vertoon 21) Zotteklap

Tja, iets op een blog plaatsen en de datum verzetten naar gisteren kan je onder de noemer humbug plaatsen. Geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg om een dag over te slaan. Ik doe de laatste tijd nogal veel flaters en dat is een eentje die er bij past. (Tussen haakjes: bovenstaande foto was ‘in the running’ voor de mandelijkse photo challenge maar ik vond het toch niet zo goed voor die foto uitdaging.) Het wordt trouwens tijd dat ik ook eens elders ga dan Brussel of Brugge. Wat eigenlijk nog gekker is: het boerengat waar ik woon is zowat het meest achtergestelde deel van Brugge als het gaat over kunst. Ik zou niet weten waar er egens in Koolkerke een beeld op straat staat te pronken. Tenzij je Sint-Jozef mee rekent maar die wijk hoort officieel tot het centrum van Brugge sinds meer dan een eeuw en de inwoners zelf voelen zich al jaar en dag beledigd als je hen aanspreekt met Koolkerkenaar. Tja. Het is ook niet dat je kan zeggen dat Koolkerke eigenlijk niet lang bestaat want er wonen op zijn minst al mensen sinds de jaren 1300. Ondanks de vele nieuwbouw blijft het blijkbaar een echt boerengat. Daarom is er nog steeds een fanfare.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

