Het zal voor een andere keer zijn

IMG_0409.JPG

 Ik had het idee om vandaag naar Gent te gaan. Daarom had ik een dag inhaalrust gevraagd. Op het werk kan ik per maand anderhalve dag inhaalrust nemen. Wie te weinig uren presteert wordt al rap op de vingers getikt, wie er te veel doet, krijgt die niet betaald maar kan inhaalrust nemen. In beperkte mate. Neem je geen inhaalrust dan is alles wat je meer dan 16 uur per maand presteert hoe dan ook verloren moeite dus is af en toe een (halve) dag inhaalrust aan te raden wanneer je regelmatig langer werkt. Wie per dag meer doet dan 9 uur werkt, is die overuren ook kwijt. Maar dit geheel terzijde. De teller stond gisteren op +16 uur dus vond ik het tijd om een dag inhaalrust te nemen. Ik heb namelijk al een hele tijd iets uitgesteld. Tja. Als het gaat om winkelen en kledij dan ben ik op en top mannelijk. Me not like. Bah. Zoeken, passen, nog meer zoeken, nog meer passen, … Hel on earth. Daarom ben ik altijd rap buiten: ik neem wat me past en trek me niet veel aan van mode, uitzicht, look, … Ik had een paar jaar geleden een winkeltje ontdekt voor heren met een grotere maat. Daar ben ik eigenlijk nog maar één keer geweest maar gelukkig leven ze niet van klanten als ik. Dus bestaat die winkel nog. Ik moet echter redelijk dringend een paar jeans broeken (en bretellen) kopen en dus dacht ik dat vandaag wel een goeie dag was daarvoor. Toch voor alle veiligheid eerst de website nog eens opgezocht want op een dag als vandaag is het net te koud om een deel van Gent te moeten doorkruisen voor éen winkel omdat je het adres niet meer goed herinnert. Dan blijkt dat ze uitzonderlijk gesloten zijn … op 6 en 7 februari. Het zal voor een andere keer zijn.

7 thoughts on “Het zal voor een andere keer zijn

  1. Wat een prachtig woord ‘ inhaalrust’. Vroeger hadden we een woord voor het gestaag opbouwen van teveel vrije dagen bekend bij mensen die altijd maar aan het werk waren: een stuwmeer aan vakantiedagen.
    Misschien niet erg dat je geen kleding kon kopen vanwege de echte rust zzzzzz.

    1. De Franstaligen spreken constant over ‘recup’ ipv inhaalrust, een woord dat veel Vlamingen ook gebruiken. De term inhaalrust staat eigenlijk vooral in het arbeidsreglement.
      Veelal worden die dagen gebruikt voor dringende zaken. Rusten is er niet altijd bij.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

