Live long and take artistic pictures

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het was geen verrassing toen ik het nieuws hoorde vrijdag. De man was uiteindelijk 83 jaar oud en dat is toch nog steeds een gezegende leeftijd. Maar dat Leonard Nimoy eerst een fotograaf was en pas later acteur, was verrassend. Op het internet kan je hier en daar wat vinden over zijn passie voor fotografie. Na het bekijken van dit filmpje moet ik eigenlijk besluiten dat ik vooral een ‘observerent fotograaf’ ben. Ik neig nogal naar journalistieke fotografie: ik fotografeer nogal dingen die voor mijn neus gebeuren. Geen wereldschokkende dingen en zeker niets dat het wereldnieuws zou halen maar toch dingen zich afspelen. Dat was eigenlijk ook de reden waarom ik ooit een camera kocht. Iets in scene zetten om te fotograferen heb ik eigenlijk nog maar heel zelden gedaan. Ik vermoed dat maar weinig mensen zich echt bezig houden met ‘conceptuele fotografie’. Weinigen hebben een eigen studio in huis of een plekje waar ze iets opzetten enkel en alleen om het te fotograferen. Niet dat het nog nooit in me opgekomen is maar ik heb er domweg de plaats niet voor. Dus neem ik hoofdzakelijk foto’s terwijl ik onderweg ben als een soort reporterke van mijn k***** die alledaagse dingen rapporteert. Er zijn vreemdere hobbys dan dit.

6 thoughts on “Live long and take artistic pictures

  1. Bovenaan links, op mijn blogje, staat: ‘Het zijn de kleine dingen die ik achterlaat voor mijn beminden, grote dingen zijn voor iedereen’ (Tagore).
    Fotograafeer dus voort, Stef, wat voor je neus gebeurt…
    Lie(f)s.

    1. Nee, men was druk bezig om de bouwkraan van de nieuwbouw weg te nemen. Een van de weinig leegstaande gebouwen in Brugge heeft plaats moeten ruimen voor een modern ding. Niet dat het bepaald een groot verlies is: het oude gebouw was ooit een weinig succesvol café en stond al jaren te verkrotten. De voetpaden mogen inderdaad eens aangepakt worden.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

