iPad

Ik heb me een ‘follietje ‘gepermitteerd: een iPad mini. Weliswaar de eerste versie (goedkoop in de aanbieding) wat voor mij voldoende is. De redenering: minder modern dus minder aanlokkelijk voor dieven. De laatste versie ging voor veel meer geld over de toonbank maar de verkoper kon zich vinden in mijn argumenten om de oudste, goedkoopste versie te kiezen. Intussen heb i er al een dag mee onderweg geweest en las ik al een groot deel van het boek ’12 jaar slaaf’ op de trein en speelde ik er ook een spelletje op. Foto’s nemen kan ook maar dat zal ik maar zelden doen wat niet wil zeggen dat ik dat niet eens moest testen’ bewijs daarvan is onderstaande foto van detail. Er staan wat apps op maar geen muziek en voor films is het scherm eigenlijk te klein. Zo vond ik WordPress app die wel enkel werkt waar WiFi aanwezig is. Maar dan kan ik wel zowat alles dat ik anders via een webbrowser doe. Dit berichtje is dus gemaakt met mijn iPad en WordPress app. Niet voor alle dagen maar wel eens leuk.

 

11 thoughts on “iPad

  1. In januari heb ik me ook een goedkope smartphone aangeschaft. Het doet wat ik nodig heb. Uiteraard ben je beperkt voor de internet-toepassingen (in Cuba bijvoorbeeld niks de botten), maar ik heb toch al heel wat nieuws leren kennen (als de WhatsApp).
    Hopelijk heb je niet je eigen tuin gefotografeerd – het lijkt alsof er een tyfoon is gepasseerd 🙂

    1. Ik zou niet graag overal en altijd internet bij de hand willen: dat vind ik te verleidelijk. Vooral op het werk zou dat nefast zijn. 😦 Zelfkennis is de moeder van het schaap dat haast verdronk in de waterput naast de porseleinkast.) Wel al van veel mensen gehoord dat WhatsApp best leuk is. 🙂 En gemakkelijk.

        1. Dat zit eigenlijk al in mijn huidig abonnement maar mijn gsm is niet bepaald in staat om te surfen: het werkt enkel via een verouderd systeem dat veel trager is dan de huidige G4 (of zelfs G3). Ik zou eigenlijk al na een kleine week aan die limiet van 500 mb zitten dus hou ik gewoon mijn oude gsm – die het uiteindelijk nog altijd goed doet – en ben niet van plan om rap een smartphone te kopen. (Helaas ben ik ook nogal een Apple fan al zou ik toch niet alles kopen van Apple, zelfs al won ik de Lotto. Dit geheel terzijde.)

  2. Zo te zien ben je ook wel een tuinliefhebber?
    Zelf houd ik mijn hele blog bij met mijn iPhone. Ik schrijf er de teksten op, maak er mijn foto’s mee en publiceer ermee. Ik weet niet beter intussen. Gefeliciteerd met je iPad hoor!

    1. De tuin is nog altijd het exclusief terrein van moeder de vrouw. Ik kom er niet aan om ruzie te vermijden.
      Bedankt. Ik heb die iPad vooral om onderweg (op de trein) te lezen. Thuis zal ik toch vooral mijn computer gebruiken (om te bloggen).

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

