Zoek de fout

P4110007 - 2015-04-11 at 16-30-54

De statistieken van deze blog vertonen voor gisteren een hoge piek. Niet dat hier plots veel volk over de vloer kwam al zijn er wel een paar mensen meer komen kijken dan gewoonlijk. Bewijze de commentaren die ze neerpenden. Nee, ik heb zelf mijn blog nog eens goed bekeken en dan vooral omdat er bij de weinige teksten die ik hier plaats blijkbaar her en der nogal wat schrijffouten zijn blijven staan. U weet wel: ick can nyt sonder vauten schreiven. (Wist U het nog niet, bij deze bent U op de hoogte.) Net als bij mijn vorige blogs merk ik toch hoe vriendelijk de bezoekers zijn en eigenlijk heel zelden opmerkingen maken over mijn taalgebruik. Mijn taalgebruik is nochtans verre van perfect: gekruid met dialect en sinds enkele jaren ook beïnvloed door Franstalig België sluipen er constant fouten in de korte stukjes die ik hier schrijf. Fouten die spellingcontroles blijkbaar niet opmerken. Na al die jaren bestaat er nog steeds geen spellingscontrole die echt goed werkt. Gelukkig maar. Zo moet een mens toch nog altijd nadenken bij het schrijven. Gelukkig kan ik die fouten nadien wel verbeteren. Dat kan bij een foto toch niet zo gemakkelijk. Tenzij misschien met Photoshop maar daar begin ik niet aan. Tot nu toe gebruik ik nog steeds Aperture om foto’s te importeren en een beetje te retoucheren: vooral contrast en wat verscherpen. Geen grote wijzigingen. Soms maak ik een ‘crop’ en verklein de foto iets om storende elementen te verwijderen maar verder gaat het nooit. Ik heb wel Photoshop Elements op mijn computer staan maar gebruik dat eigenlijk zelden. Domweg geen zin (en tijd). Maar vooral geen goesting. Tja.

8 thoughts on “Zoek de fout

  1. Al dat bewerken…, moet eigenlijk niet, Stef. Hooguit hier en daar een accentje !
    En die taalfouten…, ‘k heb er ook meer en meer van… Zou de jeugd fouten tikken in sms-taal ?
    Lie(f)s.

    1. Sms-taal is inderdaad nogal vreemd (voor mij) maar ik ben ook een van de weinigen die zelden een sms verstuurd en telkens vloekt als een ketter omdat ik er geen weg mee kan. Persoonlijk zijn er twee redenen waarom ik fouten schrijf: ik kan domweg niet zonder fouten schrijven wat nog verergerd omdat ik domweg te weinig schrijf. Misschien moet ik maar weer een blog beginnen met meer teksten?

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

