Een aparte aquarium

L1250306

 

Dierentuinen zijn over het algemeen niet meer zoals vroeger en dat is meestal goed. De dieren verblijven niet meer in onmenselijk kleine verblijven en worden ook professioneler verzorgt. Toch blijkt dat de meeste dierentuinen vooral plaats maken voor die ene soort: de mens. Zelfs relatief nieuwe dierentuinen bezitten nog te vaak dieren die in te kleine ruimtes moeten leven. Ook worden allerlei attracties gemaakt om het bezoek aan een dierentuin boeiend te houden voor de mens. Dit is zo’n voorbeeld. In Pairi Daiza kan je (met wat geluk) nijlpaarden onderwater zien. Daarvoor is een raam geïnstalleerd van minstens 20 meter breed. Een waar huzarenstukje: alleen al daarvoor zou je al gaan kijken. Al zou ik U toch aanraden om niet eerder te gaan dan juni. Een deel van het park is een bouwwerf en dat kan de pret echt drukken. De Cambodjaanse tempel (waar de witte tijgers zullen verblijven) is nog niet af en wat men in een deel van het park aan het veranderen is, was me niet helemaal duidelijk. Er rijd tegenwoordig ook een treintje rond dat het park volledig rond toert (als het spoor eenmaal volledig afgewerkt is). Iets dat nog niet volledig afgewerkt is, is niet echt de moeite. Wel opgemerkt: enkele aanvullingen waaronder de jachtluipaard die daar toch een mooi stukje domein heeft. Nog verrassender: ondanks dat het mijn derde bezoek was en het park niet volledig bezocht kon worden, heb ik toch op plaatsten geweest waar ik de vorige keren niet geweest was. Zo is er een kelder vol vleermuizen (een beetje bangelijk maar dat was ik vlug gewoon) en ook elders vond ik dieren die ik niet eerder had opgemerkt. Mijn volgende bezoek plan ik ergens in juni. Bij leven en welzijn uiteraard.

2 thoughts on “Een aparte aquarium

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

