Oesje.

P5150387 - 2015-05-15 at 16-36-34

Heeft U dat ook al eens gehad? Je komt op een plaats waar je al een hele tijd niet meer geweest bent en dan blijkt dat het er redelijk veranderd is. Soms kan een mens daar al eens van schrikken. Dat had ik gisteren. Tijdens een fietstochtje reed ik een stuk langs ‘de Stinker en de Blinker’, twee kanalen die al jaar en dag omzoomt zijn door statige populieren. Behalve dit stuk dus. Hier zijn de bomen allemaal gerooid. Dat is niet de eerste keer: dit is onderdeel van het verjonging van de bomenrij. Zoiets is een zaak van planning en duurt meerdere jaren.

P5150388 - 2015-05-15 at 16-41-56

Wat men met die boomstammen doet, weet ik niet. Wel hoop ik dat ze hier niet alleen de bomen zullen vernieuwen maar ook het fietspad eens zullen aanpakken. Dat is al heel oud en eigenlijk niet meer comfortabel. Hier kan je eigenlijk je fiets kapot rijden als je niet goed oplet. Vooral wie wat rapper rijd, kan hier schade oplopen. Nu men overal fietspaden aanlegt mag men toch ook eens nadenken over hoe men die allemaal kan onderhouden. Want ook dat is nodig.

P5150389 - 2015-05-15 at 16-42-03

P5150394 - 2015-05-15 at 16-43-49

9 thoughts on “Oesje.

    1. Als dat de enige reden is, dan zal het er zeker nooit komen. Die plannen zijn al sinds de jaren ’70 niet echt uitvoerbaar gebleken en dat zal alleen maar moeilijker worden. Persoonlijk sta ik liever elke dag voor een gesloten brug dan dat ze daar één van die kanalen verbreden. Trouwens: wist je dat de grootste C02 uitstoot komt van de tien grootste schepen – meer dan alle auto’s samen wereldwijd?

  1. Mooie foto’s met een weids uitzicht! Voorheen heb ik altijd graag en veel in Belgie gefietst. Rugzakje om, helm op en gaan.
    De kans is groot dat ze het fietspad gaan aanpakken als ze klaar zijn met de bomen!
    Via de site van Myriam kwam ik op de jouwe terecht. Je maakt schitterende foto’s! Ik kom beslist nog eens langs.
    Groetjes Kakel

  2. Leuke serie.

    Zal het hout papier worden?
    We lezen steeds minder van papier.
    Wat zal er in de toekomst met dit hout gedaan worden.
    Vroeger werden er klompen van gemaakt.

    Zonnige groet,

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

