Olifantje Qiyo

Olifantje Qiyo
Olifantje Qiyo

Mijn laatste week verlof waarvan morgen alweer de laatste dag is, heb ik goed gespendeerd. Alleen mijn armen die rood verbrand zijn is het enige mindere nieuws: het moet zowat 20 jaar geleden zijn dat ik nog zo door de zon rood gekleurd was. Eigen schuld uiteraard.

Twee keer Planckendael, één keer Antwerpen (maar morgen ga ik terug want ik wil die reus wel eens zien) en ook twee keer Pairi Daiza. Dat wil dus zeggen: massa’s foto’s. Maar ook een paar ervaringen rijker: een luiaard is best een beweeglijk dier en plezant om te aaien. Doodskopaapjes mogen dan klein zijn, er was er eentje bijna er met mijn bril van door. Terwijl ik eigenlijk niet zo happig ben om dieren in een zoo aan te raken – niet omdat ik bang ben maar vanwege het risico voor de dieren – mocht het blijkbaar wel en dat resulteerde dat ik twee keer een paar doodskopaapjes op me had: de eerste keer was het een deugniet die niet alleen de sterkte van de dop van mijn camera teste maar dus ook mijn bril wilde, de tweede keer waren ze rustiger. Ook ringstaartmaki’s op mijn schouder en rugzak gehad. Bij de roofvogelshow zowel een caraca als een gier van heel dichtbij kunnen aanschouwen. De caraca liep lompweg op mijn voeten, de gier lande vlak naast me en dat was best indrukwekkend. Het meest indrukwekkende: een olifant te eten geven. Soms kan een mens heel dicht bij die dieren komen, maar ze te eten mogen geven en aaien is toch nog iets anders. De overtreffende stap eigenlijk. Mijn verlof was ook niet compleet zonder enkele nieuwe dieren gezien te hebben.

2 thoughts on “Olifantje Qiyo

    1. Dat kan gebeuren, Geert. Het moet wat mee zitten. Zelf heb ik het niet zo graag wanneer het er heel druk is. Ik blijf tegenwoordig toch veel langer in Pairi Daiza ook al is het daar voor een deel een bouwwerf. Wel zou ik graag ook eens andere dierentuinen bezoeken zoals Artis maar ik raak daar nog steeds niet. 😦

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

