Slak

P6170003 - 2015-06-17 at 06-13-29

We hebben in de tuin kanjers van slakken maar meestal zijn dat naaktslakken. Ze kunnen zonder overdrijven gemakkelijk 5cm lang worden. Deze vond ik deze week op mijn balkon en dat is eigenlijk geen verrassing. Die dieren vinden hun weg wel. Deze heb ik in de compostbak gedeponeerd (na enkele foto’s). Daar kan hij tenminste nuttig ‘werk’ verrichten. Huisjesslakken zijn beduidend minder een plaag dan naaktslakken. Deze is echter een wijngaardslak: een soort dat men in Frankrijk wel kan lusten. Persoonlijk ben ik daar niet bepaald gek op. Ik heb dat diertje dan ook maar de vrijheid gegeven. Zo’n honger had ik niet.

3 thoughts on “Slak

    1. Als ik lees hoe veel van die slakken elk jaar geconsumeerd worden, dan schrik ik wel eens. De wijngaardslak is hier trouwens niet zo talrijk en in Duitsland staat die zelfs op de lijst van de bedreigde diersoorten. Het nieuws staat weer vol met doemberichten over de dieren … 😟

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

