Klassieke muziek

P6230040 - 2015-06-23 at 12-52-15

De Bob Marley kloon is al een tijdje verdwenen met de noorderzon, ook de Gary Moore lookalike heb ik al een tijd niet meer gehoord noch gezien maar deze dame blijft af en toe terug komen naar de Grasmarkt om er haar ding te doen. Ze kan er wat van maar net als andere straatmuzikanten die zich laten begeleiden door een ‘bandje’ maakt ze al eens een foutje – om te bewijzen dat ze zelf speelt en niet staat te ‘playbacken’. Straatmuzikanten kom ik redelijk veel tegen in Brussel als kan/kon je tegenwoordig op de Kunstberg ook gratis concerten mee pikken. Radio 1 zond live uit van op de Kunstberg (als ik het goed begrepen heb, was dat gisteren de laatste dag) en donderdag mocht ik zowaar The Scabs aanschouwen (en beluisteren). Nadien kwam ook nog Gabriel Rios langs maar toen was ik (druk) aan het werk. Dat soort artiesten kan je natuurlijk niet onder de noemer straatmuzikant plaatsen. Dat zijn de ‘rasartiesten’.

2 thoughts on “Klassieke muziek

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

