Photo challenge 7/12

L1280915 - 2015-07-21 at 10-29-49

Ik ben een beetje verrast. Nog geen mens heeft me er op gewezen dat ik de photo challenge vergeten was. Het is bijna augustus. Niet dat de aanstoker van die uitdaging me er nog aan zou herinneren. Hij is met bloggen gestopt. Maar de anderen die nog steeds die uitdaging verder doen…

Zoals ik vorige keer opmerkte: vroeg of laat zou Pairi Daiza hier aan bod komen. Dat kan ook moeilijk anders: het park staat vol beelden. Het is dus zeker niet enkel een zoo. Er staan letterlijk beelden uit alle windstreken (al is Amerika nogal onder vertegenwoordigd). Azië en in mindere mate Afrika: daar vinden ze vooral hun inspiratie. Ik heb letterlijk enkele honderd foto’s van allerlei beelden die daar staan en toch heb ik nog niet alle beelden op foto. Dat zou al een uitdaging op zich zijn. Niet dat het er zo veel zijn dat je een gans leven nodig zou hebben om alles te kunnen bekijken. Het is het Louvre niet. 😉

Veel kan ik eigenlijk niet over deze beelden vertellen. Ze staan bij het olifantenbad (of bassin want een bad lijkt me toch niet echt het juiste woord). Wie ze mogen voorstellen, is me niet duidelijk. Overal hangt wel uitleg over de dieren maar over de beelden moet je eigenlijk maar raden wie of wat het mag voorstellen. Natuurlijk: een beeld van een olifant is geen moeilijk gegeven. Beelden van madamen (zonder bontjas) zijn echter al eens wat moeilijker te plaatsen. U zal het dus dit keer enkel met de foto moeten doen.

8 thoughts on “Photo challenge 7/12

    1. Het is niet dat ik ergens ver weg op reis was dus vertel ik het maar bij waar deze foto genomen is: voordat iemand denkt dat ik een weekje Thailand deed en ik aan mijnheer Pannekoek mag uitleggen wat ik daar uitspookte. 😉

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

