Steven Sterk

P8070028 - 2015-08-07 at 17-06-11

 

Gisteren, zo rond de middag, besloot ik wat te gaan winkelen in Brussel. Nu zijn er winkels genoeg in Brussel en eigenlijk zijn ze allemaal relatief gemakkelijk te bereiken. Zo is er een Delhaize Proxi op nauwelijks 750 meter van waar ik werk maar ik besloot om naar de iets grotere vestiging te gaan in de Hoogstraat, op goed 1 km van waar ik werk. Hartje Marollen: het kan niet volkser. Normaal draai ik daar mijn hand niet voor om maar gisteren was het net iets te warm maar niet zo warm dat ik bovenstaande tekening niet had opgemerkt. Eentje waar ik vroeger pardoes voorbij was gegaan? Nee, want dit is een nieuwe. Ingehuldigd in juni 2015 en ik was al maanden niet meer die kant uit geweest. Wat me eigenlijk met de neus op de feiten duwde: ik wandel veel minder dan vroeger. Beweging heb ik tegenwoordig vooral als ik fiets en dat doe ik gelukkig wel redelijk veel. Wandelen doe ik echter minder. De laatste jaren ga ik over de middag bijna constant enkel nog naar het hoofdbestuur om te eten en dan keer ik direct terug om te gaan werken. Hoogsten ga ik eens langs bij de zeikerd (U weet wel: Manneken Pis). Maximum wandel ik zowat een kilometertje en dat is veel minder dan vroeger. Zo heel af en toe kom ik eens tot aan de Grasmarkt maar dat is tegenwoordig eerder zeldzaam. Ik vind er ook meestal domweg de tijd niet voor. Stijgende werkdruk enzo. Gisteren heb ik er tijd voor vrijgemaakt. ’s middags en ’s avonds want dan ben ik te voet naar Brussel-Zuid gegaan. Dwars door de Marollen. Het was lang geleden. Al wandelend uiteraard wat foto’s genomen want er was duidelijk het één en ander te zien.

 

P8070029 - 2015-08-07 at 17-11-47

7 thoughts on “Steven Sterk

    1. Dat iets zegt het je verkeerd: deze heb ik hier nog niet gebracht. Elders ook niet trouwens. Het zal eentje geweest zijn die er op geleek. Tja, er zijn tegenwoordig meer dan 50 striptekeningen in Brussel alleen. Dan wordt het al eens moeilijk om te volgen.

  1. Goede dag,
    Ik ben op zoek naar het Boek: “Mieters” van Steven Sterk.
    Wie kan me daaraan helpen??
    Groetjes Elly.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

