Respect

L1290262 - 2015-08-09 at 09-43-41

Wij Bruggelingen vloeken al eens op schippers. Vooral als we weer eens moeten wachten bij een gesloten brug (hier zeggen we eerder: de bruggen zien were gedraaid). Toch vind ik het vakmanschap van die schippers enorm. Ik heb respect voor die mensen wanneer ze weer eens dat grote, logge gevaarte zonder problemen laten voortbewegen. Zoals bovenstaand voorbeeld: in een bochtig en nauw kanaal is het eigenlijk nog nooit tot een botsing gekomen ook al is het er eigenlijk redelijk druk. Zelfs met alle technologische snufjes en hulpmiddelen die er tegenwoordig bestaan vind ik het een enorme klus ook omdat er op het water ook een soort verkeerscode bestaat en die is zeker even moeilijk als de wegcode. Ik vrees dat ik zo’n job nooit tot een goed einde zou brengen. Niet dat ik ooit brokken maakte op de weg maar ik heb dan ook enkel ervaring met fiets en auto. Dus hulde aan alle schippers. Het zijn echte vakmensen.

One thought on “Respect

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

