Lang leve de idioten

P9090023 - 2015-09-09 at 17-08-02

September: begin van een schooljaar, begin van de herfst, het vallen van de blaadjes en vertragingen bij het spoor. Je kan er je klok kalender op juist zetten. Toen ik naar huis ging vandaag, stonden alle treinen plots geblokkeerd in Brussel-Zuid. De uitleg: mensen op het spoor. Wie al eens naar Brussel ging met de trein weet wel dat tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord een flessenhals ligt: slechts 6 sporen waar men een groot deel van ’s lands treinen door stuurt. Daar kan het al eens fout lopen. In Brussel-Zuid (en ook Noord) komen er echt komen echter tientallen sporen bij elkaar. Het station heeft dan ook meer dan 20 perrons. Mijn verrassing was dan ook groot dat het ‘volk op de sporen’ niet te vinden was op die zestal sporen tussen Zuid en Noord maar op de +20 sporen die van overal naar Brussel-Zuid leiden. Hoe veel volk liep er daar wel rond en wat deden ze daar dat men zich genoodzaakt vond om het spoorverkeer een tijdlang volledig lam te leggen? Het zijn trouwens echte idioten die zich op het spoor begeven.

Gelaten wachten op nieuws: het enige dat de reiziger in zo’n situatie kan doen.

8 thoughts on “Lang leve de idioten

    1. September is altijd een vervelende maand voor het spoor. Normaal stap ik op in de Centraal maar ik was uitgestapt in de Zuid omdat mijn trein opgehouden werd en ik toch liever met de Knokke-Blankenberge richting Brugge ga dan de oude p-trein richting Oostende.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

