Kids- & jeugdtriatlon

Untitled

Vandaag wordt voor de tweede keer bij ons in de buurt het Belgisch kampioenschap jeugdtriatlon georganiseerd. Voor de leeftijd vanaf 6 jaar tot 20 jaar kan men hier een kans wagen op een Belgische titel in een discipline waar ik eigenlijk bitter weinig voeling mee heb. De jongsten doen dit trouwens eerder op recreatieve wijze, de ‘ouderen’ vliegen er wel degelijk in en gaan voor de titel. Vorig jaar hebben we eigenlijk maar weinig gemerkt van die wedstrijden. Geen luidruchtige toestanden waar men een ganse dag muziek door een hoop luidsprekers joeg. Enkel af en toe wat lawaai in de achtergrond. Ook de aangekondigde verkeersproblemen bleven grotendeels uit. Dat kwam ook omdat men toen kon parkeren op een stuk weide op het einde van onze straat. Dit jaar mag men dat vergeten: de boer heeft er namelijk mais op gezet en dus zal het daar niet mogelijk zijn om te parkeren. Dat zou wel eens wat meer hinder kunnen geven in onze straat die opnieuw voorzien is als parkeerzone. Wel geen bussen vandaag want die moeten omrijden. Wat me dit jaar opnieuw opviel: de campers die reeds sinds gisteren in de buurt geparkeerd staan. Er zijn er dus die het er voor over hebben om hier een nacht te verblijven. Het lijkt me eerder iets voor echte profs dan voor jeugd of zou er tussen dat jeugdige deelnemersveld ook al (semi-) professionele sporters zitten? Ik heb er geen idee van. Misschien ga ik deze namiddag eens kijken. Ver hoef ik niet te gaan.

2 thoughts on “Kids- & jeugdtriatlon

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

