Beverrat

P9110158 - 2015-09-11 at 12-08-23

De beste foto’s die ik in de zoo nam, nam ik ofwel heel vroeg ofwel redelijk laat. Daarom heb ik ook mijn abonnement: zo kan ik al om 9 uur binnen en is er relatief weinig volk. Er is natuurlijk altijd wat geluk nodig maar meestal zijn de omstandigheden om te fotograferen tussen 9 en 10 uur ideaal. Omdat er weinig volk rond loopt, zijn de meeste dieren minder op hun hoede en gemakkelijker te fotograferen. Er zijn er ook veel die op dat moment gevoederd worden en dat is eveneens handig. Vooral in Planckendael kan je op dat uur al eens dieren zien die zich voor de rest van de dag nog nauwelijks vertonen. Zo kon ik al verschillende keer een wombat op de lichtgevoelige chip vangen. Daarom is het wel jammer dat men in Pairi Daiza slechts vanaf 10 binnen mag – ook de abonnees. Dat extra uur dat je als abonnee wel hebt bij de Zoo/Planckendael lijkt haast magisch. Al is de zoo en zelfs Planckendael beduidend kleiner en dus kan men dat daar ook praktisch gemakkelijker organiseren. Ik hoop nog steeds op een klein mirakel voor deze week: dat het weer dan toch nog beter wordt en ik een paar dagen kan fotograferen. Ik vrees dat ik volgend jaar niet meer de financiële middelen meer voor zal hebben om dat nog te doen. 😦

2 thoughts on “Beverrat

    1. Wie zal mij willen sponsoren? Trouwens: ik was tot nu toe zelf sponsor van twee dierentuin ten lande. Een abonnee minder komt nooit goed aan hé. (En ja: de Lotto sponsort me nog steeds niet. Heeft te maken met zes verkeerde cijfertjes of zo. 😉 )

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

