Watersport

L1300546_1 - 2015-09-26 at 16-32-32

Omdat ik een keer met de bus naar het station geweest ben, heb ik gisteren wat extra moeten fietsen om toch mijn wekelijkse 100 km te halen. Dat lukt nog steeds maar het is ook nog geen winter(weer). Gisteren keek ik toch heel erg op naar wat ik onderweg tegenkwam. Wat eerst een gewone tegenligger leek te zijn, was in werkelijkheid een vreemde manier om aan watersport te doen. Als je denkt dat waterskieën (een aanverwante disciplines) enkel gebeurde achter een snelle boot, dan was U verkeerd. Je kan je blijkbaar ook laten trekken door een wagen. Zolang er geen hindernissen zijn en de vaart in een rechte lijn gaat, kan het dus. Het helpt dat de fietsers en wandelaars die je onderweg tegen komt, snel plaats maken. Je moet er dan natuurlijk wel bij nemen dat die auto constant moet draaien op het einde van de vaart en dat je eigenlijk constant korte stukjes kan doen. Ook de boze blikken van de mede weggebruikers moet je er dan voor lief bij nemen. Toen ik thuis kwam heb ik het toch eventjes gegoogeld want ik vond het toch maar een onveilige bedoening. Ik heb er nog steeds geen flauw idee van of dit wettelijk wel kon? Vooral de snelheid van de wagen op een toch wel smal weggetje vol wandelaars en fietsers leek me niet echt verstandig. Gelukkig zijn er naar mijn weten geen ongevallen gebeurt.

 

L1300538 - 2015-09-26 at 16-32-17

12 thoughts on “Watersport

  1. Haha, erg spectaculair natuurlijk. Maar helaas niet toegelaten. Het is volgens de wet namelijk verboden om jezelf of medeweggebruikers op een openbare weg in gevaar te brengen. Iets wat deze lui duidelijk wél aan het doen waren.

    1. Dit is wel geen jaagpad maar via de link die je gaf, kon ik wel vinden dat je enkel mag aan waterskiën of waterboarden doen waar de snelheid hoog genoeg is. Dus op stukken kanaal waar je niet rap mag varen, mag je ook niet aan waterskiën doen. Het stuk waar zij trouwens te vinden waren (Kanaal Brugge-Damme-Sluis tussen de Syphon en de brug in Damme) blijkt trouwens helemaal niet toegankelijk voor enige vorm van pleziervaart of watersport. Ze waren daar dus volledig illegaal.

  2. Als men met een gemotoriseerd voertuig het jaagpad wilt gebruiken moet men een vergunning aanvragen bij de dienst waterwegen.
    Bij iedere controle moet men dit laten zien.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

