Winteruur

Ene Frank D pleit al een paar jaar vurig voor het afschaffen van het zomeruur. Ik ook. Wie mijn vorige blogs volgde, zal wel weten dat ik er een bloedhekel aan heb. Niet het verzetten van een paar klokken (al mag ik toch nog altijd een paar toestellen aanpassen want er zijn nogal wat dingen met een klok die niet automatisch overschakelen van zomeruur naar winteruur) maar het feit dat een mens danig ontregeld is en al eens voor onverwachte en dus niet zo aangename verrassingen kan staan.

L1300969 - 2015-10-25 at 17-22-56

PA250004 - 2015-10-25 at 17-46-24

Zo was ik gisteren vergeten dat een uur vroeger klaar ook een uur vroeger donker betekend. Mijn fietstochtje heb ik haastig afgewerkt want ik wilde thuis zijn voor het helemaal donker was. Al heb ik onderweg toch een paar keer gestopt om foto’s te nemen.

10 thoughts on “Winteruur

  1. Ik ben een hevige voorstander voor het blijven behouden van het zomeruur. ’s Avonds blijft het langer klaar en dat is absoluut heilig voor me. Mocht zulks mogelijk zijn, ik zou opteren voor het zomeruur + 1 uur, hà!

    1. Daarvoor moet je niet elke jaar twee keer de horloge verzetten. De klok gans het jaar zoals ze dat in Engeland kennen want we wonen dichter bij Greenwich dan bij Berlijn en toch volgen we het uur van Berlijn. Daarom is het ook te vroeg donker. Wat in Portugal kan, moet hier ook kunnen. Het kon wel voor de oorlog.

  2. Ik begrijp niet hoe mensen daar energie mee besparen – tegenwoordig zijn er files van 5u ’s morgens tot 19u ’s avonds en wanneer ik nu thuis kom mag ik al meteen alle lichten aansteken. Ik ben ook voorstander van het behoud van het zomeruur…

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

