Vloekende Flater

PA300003 - 2015-10-30 at 07-11-33

Tijdens de 10 jaar dat ik in Brussel werk heb ik al menig keer gevloekt. Van de dag dat ik mijn eerste camera had en regelmatig dat ding mee nam naar het werk, waren de omstandigheden niet altijd ideaal om te fotograferen. Ramen zijn zelden een iets goed: glas reflecteert nu eenmaal en dat geeft ongewenste effecten. Soms verlang ik terug naar de oude treinen: ze stonden wel bij het remmen, de zetels waren versleten maar je kon er toch iets gemakkelijk foto’s nemen bij een mooie zonsopgang of zonsondergang. Aangezien de trein ’s morgens naar het oosten rijd, kan ik eigenlijk nooit echt de juiste positie kiezen om ’s morgens goeie foto’s te nemen van een zonsopgang. Als het dan een heel prachtige zonsopgang is, zoals deze ochtend, vloek wel eens. Want een goeie foto lukt niet. En zeggen dat zo goed als niemand van mijn reisgenoten oog hadden voor dit spektakel.

4 thoughts on “Vloekende Flater

  1. Die weerspiegeling stoort niet, Stef, het natuurschoon overheerst.
    Weet je waarom de lucht zo rood zit ? De gloed van de bak-oven van Sinterklaas… (gehoord op Radio 2 deze ochtend).
    Lie(f)s.

    1. De bak-oven van Sinterklaas… origineel.
      Persoonlijk vind ik de weerspiegeling hier wel storend. Ook omdat een deel van de foto eigenlijk zwart is. De weerspiegeling leidt net te veel de aandacht af.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

