Geen scherpe tanden?

PC040154 - 2015-12-04 at 09-54-09

Ga ik naar een zoo dan kan ik uren spenderen in het gedeelte met de aquariums. Vissen (en aanverwante) hebben een aantrekkingskracht die ik graag op foto zet. Waar veel bezoekers eens rap binnen gaan en haast even rap weer buiten zijn, kan ik er uren staan of zitten kijken. Het geeft me een kalmte dat ik bijna nergens anders ervaar. Ik maak ook graag foto’s van vissen al lukt dat zelden echt goed. Deze keer is het me gelukt om redelijk goeie foto’s van piranha’s te maken. Die dieren moeten voor veel bezoekers een teleurstelling zijn. Geen vlijmscherpe tanden te zien en wanneer ze te eten krijgen, is het helemaal niet zoals in de verschillende horrorfilms. Tenzij die beesten in de zoo op drugs leven, maar dat betwijfel ik toch. Het zijn best wel mooie vissen al komen ze hier niet helemaal tot hun recht: ze hebben namelijk een glittering die goed zo passen in een discobar. De huidige bende (meute?) piranha’s lijkt me eigenlijk nogal jong. Het lijkt wel alsof men daar in de zoo een verjonging heeft doorgevoerd bij de piranha’s. Tenzij de oudere generatie zich op de achtergrond hield. Die aquariums worden niet altijd volledig verlicht. Daarom is het ook zo moeilijk om te fotograferen. Moeilijk gaat ook, na heel veel proberen. 😉

4 thoughts on “Geen scherpe tanden?

    1. Even eng is de vervuiling waarmee de dieren in her Amazonegebied al jaren te maken hebben. Atleten vrezen voor hun gezondheid tijdens de Olympische spelen. Om nog maar te zwijgen van de luchtvervuiling in China.

  1. De foto vind ik alleszins goed gelukt! Ik dacht vroeger dat een piranha een heel grote vis is en kwam een beetje bedrogen uit toen ik hem de eerste keer in levende lijve zag 😀

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

