PHOTO CHALLENGE 12/12

PC180026 - 2015-12-18 at 13-52-19

De laatste foto-uitdaging ofte photo challenge. Een beeld in een beeld. Dit keer genomen in Mechelen dus ben ik erin geslaagd om een foto van een beeld te plaatsen dat niet in Brugge of Brussel staat. Ik had het niet echt meer verwacht want ik was eigenlijk niet van plan om nog verlof te nemen. In een opwelling heb ik toch twee halve dagen verlof genomen deze week. Gezien de temperaturen kon ik nog een uitstapje wagen. Vandaag ging het richting Mechelen waar dit beeld staat. Het viel me eigenlijk op dat Mechelen best wel wat beelden heeft maar dan vooral moderne beelden.

 

PC180018 - 2015-12-18 at 13-40-58

PC180029 - 2015-12-18 at 13-54-45

Het viel me ook op dat Mechelen nog altijd een stad is waar koning auto duidelijk regeert. Zelfs Brussel is in dit opzicht duidelijk veranderd maar in Mechelen merk je overal in het centrum dat men toch nog verre van autoluw wil maken. Er zijn nochtans relatief veel fietsers en voetgangers maar echte verkeersvrije straten hebben ze daar niet. Ik zou dan ook niet rap naar Mechelen willen verhuizen.

Het doet een beetje vreemd om als enige blogger een challenge tot het einde te hebben volbracht. Volgend jaar waarschijnlijk geen nieuwe uitdaging. Deze blog verder zetten lijkt me al een uitdaging op zich.

7 thoughts on “PHOTO CHALLENGE 12/12

  1. Mechelen! Wat hebben we daar uren doorgebracht! Het was dan ook maar 10 minuutjes rijden van bij ons thuis… We hebben er ook de eerste zeven jaren van ons huwelijk gewoond en het is de geboorteplaats van onze zoon.
    De stad is de laatste jaren echt wel verbeterd. Er is heel veel werk ingestoken en ze zijn nog steeds aan het verbeteren. Maar over het ontbreken van verkeersvrije straten heb je wel gelijk…

    1. Blijkbaar was in niet echt ‘in the mood’ gisteren. Er zijn zeker leuke dingen te zien in Mechelen en het leek me wel een levendige stad. Het Dijlepad is een goeie vondst al zal dat aangenamer wandelen zijn tijdens de zomermaanden dan op een grijze decemberdag.

    1. Ja, de bovenste is wel apart en heel opvallend. Kan ook niet anders want het is een groot ding. Geen idee wat het verhaal achter dit beeld is want ik heb het niet opgezocht (op het internet) en ook niet gezocht naar een naamsvermelding ergens in de buurt. Het tweede beeld is Margaretha van Oostenrijk en volgens het infobord het eerste beeld van een vrouw in België. Dat vind ik nogal twijfelachtig gezien de voorkeur die kunstenaars hebben voor vrouwelijk schoon. Van de onderste staan een stuk of 10, in verschillende maten, samen op een pleintje.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

