Enthousiaste zanger

Canon Powershot G11
Een ganse namiddag zingen op de Grasmarkt.

Donderdagmiddag: tijdens mijn middagpauze nog een kleine wandeling voor ik weer aan de slag ging. Om wat beweging te hebben, om wat buiten te zijn en eventueel nog een boodschap te doen.

Deze man stond toen te zingen op de Grasmarkt. Ik heb hem toen wat munten gegeven in het voorbijgaan en vond het jammer dat ik niet wat meer tijd had om te luisteren. De man had een prachtige stem. Het gitaarwerk was wat minder virtuoos – toch nog altijd meer dan wat ik er van maak. ’s Avonds, bij het naar huis gaan toch nog eens langs Manneken Pis langs geweest om een foto te nemen want ik had nog een keer mijn Canon mee genomen om te gebruiken: dat ding ligt al een tijdje stof te verzamelen. Het is een goed apparaat, die Powershot G11 maar in vergelijking met mijn Olympus mist het een paar eigenschappen die af en toe mis. Zoals een groter diafragma. (Dit geheel terzijde.) Omdat ik toen ook via de Grasmarkt moest gaan naar het Centraal Station, zag ik hem terug. Hij stond daar toen blijkbaar al een uur of drie te zingen, tenzij hij een pauze had genomen. Met evenveel enthousiasme en met wat meer publiek. Ik heb hem de tweede keer geen geld gegeven. Het laatste muntstuk dat ik had, heb ik later aan een andere straatmuzikant gegeven. Wat ik eigenlijk jammer vond, toen ik zat te wachten in de Starbucks op een trein met vertraging. Soms kan een mens niet genoeg muntstukken bij zich hebben.

2 thoughts on “Enthousiaste zanger

    1. Ik heb altijd muntstukken nodig op het werk: is het niet om tijdens de middag iets te kunnen drinken, dan is het voor het koffie-apparaat. Dat ding eist trouwens gepast geld want het is niet voorzien om wisselgeld terug te geven.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

