Een nieuw speeltje (bis)

iPod Nano blue

Er was een tijd dat ik tijdens de eindejaar al eens geschenken uitdeelde. Tegenwoordig koop ik vooral geschenkjes voor mezelf. Niet dat dit dezelfde voldoening geeft maar de situatie is wat ze is en veel kan ik daar eigenlijk niet aan veranderen.

Deze maand had ik me aan nieuwe koptelefoon aangeschaft. Geen duur ding, wel een handig ding dat gemakkelijk kan opgeborgen worden in een meegeleverd hoesje en dat ook nog eens de ‘nodige’ functies heeft die bruikbaar zijn op iPod/iPad/iPhone. Een ding begon me danig op de zenuwen te werken: vroeger had ik jaren een iPod mee met zo’n 16gb aan muziek. Mijn iPad kan geen 16gb aan muziek opladen. Het ding heeft namelijk ook heel wat ‘aps’ ofte programma’s en dat vergt uiteraard ook geheugen. Vandaag heb ik mijn oude, kapotte iPod vervangen door een nieuwe. Dus kan ik mijn iPad volledig muziek vrij houden en toch een hele collectie aan muziek mee nemen. Het ding past ook nog eens perfect samen bij mijn koptelefoon in één hoes. Net als mijn iPad ben ik niet voor het duurste noch nieuwste model gegaan. De winkel had nog een paar exemplaren ‘in de oude kleuren’ dus iets goedkoper. Waarom? Omdat ze nogal moeilijk deden bij de terugname van mijn oude iPod. Wettelijk zijn ze verplicht om dat aan te nemen (en dat te verrekenen bij de recupel) maar in de praktijk doen veel winkels daar toch moeilijk over. Nochtans heeft Apple op het gebied van recyclage een heel goeie reputatie. Ze hebben dat ding uiteindelijk toch aanvaard samen met een drietal onbruikbare kabels (voor mij toch onbruikbaar) dus ben ik daar toch van af. Nu maar hopen dat het ding ook effectief gerecycleerd wordt.

11 thoughts on “Een nieuw speeltje (bis)

    1. Een iPod is een klein ding: een soort MP-3speler van het merk Apple. Een iPad is een tablet: een soort laptop zonder toetsenbord (je kan het ook bezien als een grote smartphone waarmee je niet kan bellen) van het merk Apple. Er zijn zijn wel tablets waar een sim-kaart in passen maar dat is dan enkel om draadloos te surfen op het internet.

  1. Ik heb ook nog steeds een ipod in mijn wagen liggen die mijn volledige itunes bibliotheek bevat maar ook de offline Spotify-speellijsten. Niets beter dan zo’n ding waar ik voor de rest geen apps op heb staan.

    1. Ik heb tot nu toe nog niet zoveel geluk gehad met iPods. De eerste zat in mijn rugzak die gestolen is op de trein. De tweede is ook gestolen op de trein (al kon het dat de persoon in kwestie dacht dat iemand die vergeten was al heeft hij nooit omgedraaid om te vragen van wie dat ding was) en de derde heeft het met moeite 3 jaar volgehouden. Al moet ik zeggen dat ik die elke dag gebruikte en eigenlijk de fout heb gemaakt om de batterij te vlug op te laden. Het is nog altijd best om af en toe de batterij een s volledig leeg te laten gaan. Ik vermoed wel dat men tegenwoordig eerder ze een smartphone zullen stelen dan ze n iPod.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

