Dag 2 – misschien het beste van 2015

Sunset by Stefaan De Clerck on 500px.com

Misty jogger by Stefaan De Clerck on 500px.com

 Een klein overzichtje kan geen kwaad. Ik zou haast nog denken dat 2015 alleen maar kommer en kwel was. Over het werk ga ik niet beginnen: het wordt steeds minder aangenaam en de toekomst geeft alleen veel negatieve voorspellingen. Nee, ik wordt daar zeker niet bepaald vrolijk al kan het nog altijd slechter.

L1270674 - 2015-06-16 at 11-14-12 L1280419 - 2015-06-19 at 11-23-22             De reuzen in Antwerpen: zeker de moeite om te zien. Ik had het er voor over om een massa volk te trotseren. L1280384 - 2015-06-19 at 10-48-42 Clumsy Ninja

2015 was ook het jaar van allerlei aankopen: een iPad, een nieuwe camera, een iPod en een poging om hier een fotoquiz te lanceren. Lang heeft het niet geduurd. Toch bleek die iPad een goeie aankoop. Al was het maar dat de stapel kranten die dit jaar mee ging met de vuilkar, heel wat minder geworden is. Ook mijn Olympus is een verrassend goeie aankoop. Ik gebruik mijn Canon haast nooit meer.

L1310348 - 2015-11-11 at 14-19-49   2015 was net als vorige jaren een jaar met goeie en minder goeie foto’s, met gemiste kansen en met verrassende momenten waar ik op het juiste moment op de juiste plaats bleek te zijn. 2015 bleek tevens nog maar eens dat ik wat te weinig met mijn hobby kon bezig zijn dan ik wel zou willen en ik zeker niet overal kon gaan waar ik foto’s wilde nemen. Dat zal dit jaar niet anders zijn. Integendeel: tenzij ik de lotto win, zal ik niet zo veel uitstappen kunnen doen als vorige jaren.  Dus hoop ik op goed fietsweer en dat mijn gezondheid het toelaat dat ik regelmatig fietstochtjes kan maken en onderweg foto’s kan nemen. Het was vroeger zo, dus waarom nu niet?

 

11 thoughts on “Dag 2 – misschien het beste van 2015

    1. Ik zou eigenlijk nog wat meer moeten durven. Eigenlijk zou ik ook graag wat meer mijn Leica willen mee doen want ik fotografeer toch het liefst met een (elektronische) zoeker. Een camera met verwisselbaar objectief staat al jaren op mijn verlanglijst maar daarvoor heb ik het geld niet. Toch niet als ik ook echt de verschillende objectieven (en andere accessoires zoals filters) erbij zou kopen.

    1. Er was sprake van enorme tariefverhogingen bij de NMBS vanaf dit jaar. Vreemd dat men er nu niet meer over spreekt (het nieuws wordt voorlopig vooral overstemt door de aangekondigde stakingen) want de verwachte prijsstijgingen zouden voor zowat alles bij de NMBS van toepassing zijn. Dus ook meerrittenkaarten die ik al een paar jaar gretig gebruik. Ik wacht af. In het Engels zegt men al eens: ‘expect the worst, hope for the best and take what comes’. Dat middelste stuk vergeet ik al eens. Mocht men die meerrittenkaarten (en aanverwante) ongemoeid laten, dan zou het nog lukken maar ik vrees ervoor.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

