Muziek op een fotoblog

Er was een tijd dat ik op WordPress nogal moeilijk muziek kon zetten. Tegenwoordig lukt dat weer gemakkelijk. Als snotneus volgde ik lang de hitparades op radio en later tv. Radio was vooral het medium om muziek te ontdekken maar de laatste jaren is dat onvermijdelijk het internet. Ik heb eigenlijk nooit een grote collectie muziek gehad tot ik muziek begon te kopen op iTunes. Gemakkelijk en het neemt weinig plaats in. Een harde schijf kan gemakkelijk een paar honderd cd’s vervangen. Ik ontdekte redelijk wat muziek via de site last.fm. Daar zitten naar mijn bescheiden mening enkele pareltjes tussen. Deze dame staat daarbij hoog in de notering. Een Zweedse singer-songwriter met een neiging tot sombere gedachten maar die ook veel haar eigen werk in een nieuw kleedje steekt en dat ook nog meestal met verrassend resultaat. Mocht je haar nog niet kennen, dan wordt het tijd. Tenzij je helemaal niet graag naar muziek luistert. Misschien zet ik hier, in navolging van Brubeck, ook af en toe eens iets van mijn favoriete muziek. Hopelijk stoort dat niet tussen de foto’s.

 

6 thoughts on “Muziek op een fotoblog

      1. Je kan nooit ieders smaak nastreven en dat maakt het net interessant. Trouwens, mijn muzieksmaak is onnoemelijk breed, van ABBA en The Dolly Dots tot Bach en Miles Davis. Alleen rapmuziek laat ik gemakkelijk aan me voorbij gaan 🙂

        1. Ah Miles Davis! Er zijn twee genres die me niet kunnen bekoren: speed-metal in alle vormen en free-jazz. Voor het overige luister ik naar muziek dat varieert van klassiek naar jazz, folk, pop, rock, country en heel wat tussenvormen. Al durf ik niet te beweren dat ik nu alle muziekgenres ken: heel wat buitenlandse muziekvormen zijn me nog steeds onbekend. Daarvoor is het leven helaas ook wat te kort.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

