Fotografeer de fotograaf

P2030057 - 2016-02-03 at 12-45-49

Ik zou eigenlijk al vertrokken moeten zijn richting station maar maak nu toch eens wat tijd vrij om hier iets te zetten. Mijn werkdagen kunnen lang zijn en dat was deze week niet anders. Gelukkig kan ik de trein van 7:32 dus heb ik nog wat tijd.

Deze foto nam ik gisteren in een opwelling toen ik tijdens de middagpauze een kleine wandeling maak. Eigenlijk is de foto een excuus om hier eens iets te ventileren. Als kantoorbediende zit ik nogal veel. Ik probeer dan ook dit te compenseren met wandelingen tijdens de middag en fietsen van en naar het station tijdens de week en boodschappen tijdens het weekend. Op het werk zelf probeer ik zo af en toe eens op te staan. Het gemakkelijkste excuus: ik heb iets geprint en moet dat blad halen bij de printer. Dit is niet te onderschatten: dankzij een accurate stappenteller (aka iPod) weet ik dat ik enkel daarom al een goeie 3000 stappen per dag extra doe. Dat lijkt me gezond. En gezondheid is een belangrijk iets. Ziek zijn kost mijn werkgever handenvol geld. Al meer dan eens besloop me de gedachte dat elke werknemer zich op dezelfde manier zou moeten verzorgen als een profsporter. Tja, dat is eigenlijk ook niet echt een heilig principe want er zijn toch wat profsporters die hun gezondheid danig op de proef stellen.

Wat is nu het probleem? We moeten besparen op papier dus mogen we eigenlijk haast geen prints meer nemen. Hoe moet ik dan gezond blijven als ik geen reden meer heb om elke dag tientallen keer recht te staan en voldoende te bewegen? Aangezien ik gisteren pas rond 19:30 thuis kwam en eergisteren pas rond 20:30 lijkt sporten na het werk niet echt een optie. De wereld wordt wat te complex voor deze simpele geest.

10 thoughts on “Fotografeer de fotograaf

    1. Lunchwandelingen doe ik regelmatig. Naar een andere verdieping gaan, kan niet. De andere verdiepingen zijn verhuurd door andere firma’s en je kan eigenlijk enkel naar een verdieping gaan via de lift.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

